Скандальний факт, пов’язаний із висунутими Антимонопольним комітетом підозрами компанії "з орбіти" нардепа Максима Микитася та будівництвом Шулявської розв'язки, викликав масу питань і до мера Києва. Одразу після виявленого факту корупційної підозри депутат Київради Прохор Антоненко відправив відповідний запит на ім'я Віталія Кличка. Незважаючи на чітко поставлені строки у 10 днів, на відповідь довелося чекати більше місяця. Подробиці з'ясовували Знай.ua.

"Дружній тандем" із забудовником-нардепом

Переможець аукціону на роль підрядника будівельних робіт на Шулявській розв'язці ТОВ "Північно-український будівельний альянс" викликав чимало підозр як тільки з'явився у списках претендентів.

"Ще на початку обговорень реконструкції цієї транспортної розв'язки стало відомо про зв'язок між Віталієм Кличком з власником забудовника, який буде виконувати роботи. Вони разом також здійснюють перельоти на одному літаку. Тому не виключено, що рішення приймалося взагалі, не враховуючи головні належні критерії", - підкреслює Олександр Федоренко, голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка "Рідна країна".

Популярні новини зараз

Погода несе божевільну спеку: прогноз на найближчі дні

3G в Україні більше не буде: до чого готують мобільні оператори

Відвикайте від опалення: українців просять зробити це до вимкнення, щоб не постраждати

Готуйте документи: "Укрпошта" розпочинає виплати до 3 тисяч гривень

Показати ще

Як повідомляв Знай.ua, у квітні сплив резонансний факт, напряму пов'язаний із цим "дружнім союзом".

"За наявною у мене інформацією, Антимонопольний комітет України підозрює компанію ТОВ "Північно-український будівельний альянс", пов’язане із відомим забудовником та нардепом Максимом Микитасем, у змові під час проведення тендеру, не пов'язаного з Шулявським шляхопроводом, і погрожує штрафом у 160 мільйонів гривень. У відповідь вони заявили про наміри припинити не невизначений термін реконструкцію Шулявського шляхопроводу у разі накладання стягнень на їхню компанію", – зазначає Прохор Антоненко.

Як відзначив автор запиту, шантажування киян та блокування одного з найважливіших транспортних вузлів Києва просто неприпустимі.

"На Вас, як на голові виконавчого органу Київради (КМДА) лежить повна відповідальність щодо лобіювання приватних інтересів вищезгаданої компанії. Оскільки мною особисто, журналістами та громадськими активістами під час вирішення питання реконструкції Шулявського шляхопроводу неодноразово вказувалось на факти порушення законодавства з боку ТОВ "Північно-український будівельний альянс"", – відзначає у зверненні Прохор Антоненко.

За словами автора запиту, апофеозом цієї історії стало те, що після того, як Віталій Кличко дізнався про розслідування навколо афери з реконструкції шляхопроводу, він вирішив виплатити Микитасю 100% суми по реконструкції - це 598,5 млн грн.

Вимогою, викладеною у зверненні, стало врегулювання питання реконструкції Шулявського шляхопроводу, а в разі продовження шантажу – доручити юридичному управлінню КМДА розірвати договір з підрядником.

У відповіді Кличка – лише "абстрактна канцелярщина"

Незважаючи на вимогу надати відповідь у 10-денний строк, вона надійшла по проходженні практично 1,5 місяця. Та побачити коментарі "по суті" так і не вдалося.

Після "хвалебної оди" про встановлені на об’єкті світлофори та зроблений демонтаж освітлення у листі написано всього 3 невеличких абзаци у стилі юридичної "абстрактної канцелярщини". І жодного слова про факти виявлених порушень з боку ТОВ "Північно-український будівельний альянс".

"У разі прийняття рішення щодо необхідності розірвання договору між КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" та ТОВ " Північно-український будівельний альянс" такі дії має вчиняти КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" як сторона цього договору та замовник виконання робіт з реконструкції транспортної розв'язки. В окремих випадках в рамках кримінального провадження ініціювання розірвання договірних відносин можуть здійснювати відповідні правоохоронні органи", – написав у відповіді голова КМДА Віталій Кличко.

Що ж стосується КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва", то воно теж має "плями" на репутації. Разом зі скандальним інвестором торгівельного центру на Поштовій площі в наслідок халатності та безвідповідальності цього КП країна ледь не втратила старовинні знахідки часів Хрещення Київської Русі на Поштовій площі.

Справа – в Окружному адміністративному суді

Невпинну боротьбу за скасування розпорядження КМДА щодо затвердження обраного проекту "чотирилисника" продовжують і громадські активісти. Відповідний позов нині розглядається в Окружному адміністративному суді.

"Громада Києва бореться я за будівництво справедливо-якісного проекту, бо ще є час провести чесний конкурс і на місті розібраного мосту за народні бюджетні гроші побудувати якісний і по-справжньому сучасний інфраструктурний проект у столиці. Наприклад, як проект Віктора Петрука", – говорить керівник прес-центру УНІАН, громадський активіст Ірина Головатенко.

Варто відзначити, що кияни дуже активно долучилися до процесу відстоювання справедливого рішення. Більше 10 тисяч користувачів за короткий термін підписали кожну з двох розміщених на сайті КМДА петицій: №6240 "Обрати проект трирівневої розв’язки реконструкції Шулявського шляхопроводу" та №7819 "Провести архітектурний конкурс на краще проектне рішення Шулявської транспортної розв'язки". Однак обидві вони були фактично заблоковані у профільних комісіях Київради.

На останньому засіданні 14 травня суд оголосив про завершення підготовчих дій та переходу до суті справи у форматі дебатів. Наступне засідання має відбутися вже сьогодні, 11 червня.

Тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.