Осінній сезон традиційно залишається найважливішим періодом для столиці, оскільки саме в цей час тривають обговорення та закладання бюджету на наступний рік. Перші подробиці були озвучені в ході засідання Постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку, що відбулося 24 вересня в будівлі КМДА. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Перерозподіл "по-новому" та "злочин" від Верховної Ради

Приблизні підрахунки були надані Департаментом фінансів в процесі розгляду проєкту рішення Київської міської ради "Про прогноз бюджету міста Києва на 2020-2022 роки". Згідно із наданими прогнозними показниками, на 2020 рік заплановано доходів у 63 млрд 741 млн 500 тис грн, з яких 59, 3 млрд – це загальний фонд, а 4, 4 млрд – спеціальний фонд.

Популярні новини зараз

Пенсія зросте майже на 1000 грн: хто може сподіватися на підвищення

Українцям дозволили не сплачувати за комунальні послуги: коли рахунки можна "заморозити"

Індексація пенсій у 2025 році буде не для всіх: хто опиниться за бортом підвищень

Перевірки від газовиків вийшли на новий рівень: українцям розповіли про документ, який треба підписати

Показати ще

"Як і раніше, основними галузями залишаються соціально-культурна сфера, галузь освіти – 33 %, а це більше ніж 21 млрд грн сукупно, охорона здоров'я – 15 %, 9, 9 млрд грн, соціальний захист – 8, 6 млрд грн, транспорт і дорожнє господарство. Ця структура видатків, з урахуванням поданого проєкту закону до держбюджету, має змінитися, оскільки держава змінює трансфертні відносини з місцевими бюджетами", – зазначає перший заступник директора Департаменту фінансів КМДА Олександр Корень.

Втім, у деяких галузях невдовзі очікується перерозподіл грошових призначень.

"Відбувається трансформація у соціальній галузі – понад 5 млрд видатків, які складають субвенції з держбюджету, з наступного року вже не будуть передаватися до місцевого бюджету, а будуть здійснюватися через Міністерство праці і соціальної політики. Відповідно, у нас відбудеться суттєве зменшення по соцзахисту. Аналогічна трансформація видаткової політики відбувається на рівні охорони здоров'я – в проекті закону про державний бюджет на 2020 рік субвенції з місцевого бюджету передбачені лише на 1 квартал, а з 2 кварталу видатки будуть здійснюватися через Міністерство охорони здоров'я", – відзначає перший заступник директора Департаменту фінансів КМДА.

Куди саме буде перенаправлений фінансовий потік, ані Олександр Корень, ані директор Департаменту фінансів, який завітав на засідання комісії під час обговорень, так і не додали.

Однією з головних негативних рис нового бюджету стали наслідки Закону, нещодавно прийнятого Верховною Радою.

"Мені здається, що нова влада вже продемонструвала ставлення до бюджету м. Києва і, взагалі, до всіх місцевих бюджетів, проголосувавши за Закон про скасування пайових внесків. Мінус 450 млн – зараз ми маємо їх викреслити, тому що у 2020 році забудовники не будуть платити нічого до бюджету, нуль. Замість того, аби посилювати Законодавство у боротьбі із незаконними забудовниками, влада зробила такий крок. Це – злочин проти міста", – зазначає голова Постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Андрій Странніков.

Окрім недоліків, ще й стислі часові рамки

Що ж стосується надважливої для мегаполісу теми удосконалення транспортних шляхів, то, за словами першого заступника директора Департаменту фінансів, у 2020 році передбачено продовження будівництва метро на Виноградар, Подільсько-Воскресенського мосту та завершення скандальної Шулявської розв'язки. Хоча, при цьому основну частину робіт на Шулявці керівництво міста обіцяло завершити до кінця 2019 року. А метро на Виноградар – до 2021 року, але ж у промові було озвучено не "завершення", а "продовження".

Жахливий стан інфраструктури міста підкреслили і депутати Київради.

"Нам вкрай оперативно потрібно змінювати підхід до формування бюджету. Впродовж останніх років в місті не побудовано жодної станції метро, інфраструктура перебуває у плачевному стані. Мер та його заступники повинні серйозно замислитися про надходження до міського бюджету. Одним з важливих моментів є збільшення ПДФО – як не до 100, то хоча б до 60 %. Якщо ми не акцентуватимемо увагу на формуванні бюджету міста, Київ буде йти в глухий кут", – наголошує депутат Київради Володимир Яловий.

Як зазначав Знай.ua, аналогічну думку щодо збільшення ПДФО висловив і ексмер Києва Олександр Омельченко. Та, окрім цього, на його думку, негайно потрібно змінювати і кадровий підхід команди діючого мера Віталія Кличка.

"Корупція у Києві є прикладом для корупції в Україні – і не тільки фінансово-економічна, а і в кадровій політиці. Кадри – це основа основ. 100 % влади в районах і в місті здобувала фракція і партія БПП та "Європейська солідарність". І тому потрібно повернути Києву районні ради і виконкоми і районні бюджети, а також повернути 100 % ПДФО, бо 10 років мільярди, які надходили Президентам Януковичу і Порошенко, розкрадалися", – підкреслює ексмер міста, депутат Київради Олександр Омельченко.

Разом із недосконалістю запропонованого проєкту рішення існує ще один ризик.

"До даного проєкту рішення доведеться вже вносити правки, оскільки за новим бюджетним регламентом до 10 жовтня Київрада повинна цей документ схвалити або не схвалити. Якщо до 10 жовтня Київрада не голосує, а для цього, на жаль, є всі шанси, то він буде прийнятий в тій редакції, в якій поданий. Тому у нас є максимум тиждень для того, щоб надати такий висновок, який би фактично замінив собою рішення Київради, бо по-іншому даний документ не ляже в основу бюджету на 2020 рік", – наголошує голова Постійної комісії Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Андрій Странніков.

Тож, в результаті обговорень було прийняте рішення взяти до розгляду даний документ і надати свої пропозиції до наступного засідання комісії.

Про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.