Суми, передбачені на скандальне будівництво Шулявського мосту з міського бюджету, невпинно зростали впродовж всього періоду ремонтних робіт. На сьогодні кількість виділених коштів вже фактично вдвічі перевищила початкову вартість, заявлену у тендері - з 595 млн грн вартість шаленими темпами збільшилася до 1,2 млрд. Та, як виявилося, черговий “куш” переплюнув навіть розмах попередніх розпоряджень. Знай.ua вдалося дізнатися, що наступний “грошовий бонус” сягне майже 500 млн грн. Та, разом з тим, мер Києва Віталій Кличко вирішив ще й влаштувати оперативне випробування ділянки мосту, яку робочі добудовували в шаленому темпі із низкою порушень. Експерти назвали ці дії фатальними - довгоочікуваний об’єкт може зруйнуватися ще до кінцевого етапу реконструкції.

Роботи на Шулявському мосту, Знай.uа

Вартість сягне 1,7 мільярдів

Про заплановане на найближче майбутнє чергове збільшення суми Знай.ua повідомив один зі столичних депутатів.

“Мені джерела в КМДА повідомили, що скоро буде підписане нове розпорядження про збільшення кошторису до 1,7 млрд грн. Це вартість навіть без 4 з`їзду та вартості викупу і знесення цеху “Більшовика”. Міський голова намагається швидко приховати те, що весь перший аванс міг бути вкрадений, тому досипатиме грошей зверху скільки завгодно, щоб казати, що не можуть бути вкрадені кошти, якщо розв’язка на місці. Але в даному випадку, мало б з’явитись 3 розв’язки замість однієї, хоча ця технологія, скоріше, спрацює на багатьох киянах”, - повідомляє Знай.ua депутат Київради Ілля Сагайдак.

Популярні новини зараз

Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада

Приємна несподіванка: в Україні почали знижуватись ціни на деякі овочі

Податкова перевіряє українців за кордоном: що вже відомо

Українців попередили про три місяці без пенсії: у кого будуть проблеми з ПФУ

Показати ще

За словами депутата, дана розв’язка, взагалі, має всі шанси стати “рекордсменом” за кількістю багатомільйонних збільшень серед інших скандальних об’єктів.

“Тендер був виграний за суму близько 600 млн грн з 4 з’їздом, включно. Цікаво, що саме низька ціна цього варіанту розв’язки була головним аргументом київської влади, але передбачувано це була маніпуляція. Такі метаморфози в КМДА відбуваються постійно - в тому числі, кошторис будівництва дороги Рокосовського розпорядженням Кличка був збільшений з 300 млн грн до близько 1,2 млрд грн, тобто в 4 рази. Допускаю, що Шулявка поб’є цей мультиплікатор”, - зазначає Ілля Сагайдак.

Шулявський міст

Космічна вартість та непрозорий тендер: а на додаток - довгобуд

Як зазначив голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка "Рідна країна" Олександр Федоренко, космічне подорожчання даних робіт до 1,2 млрд грн, що вже пішли на будівництво з бюджету міста, існує ризик отримати черговий довгобуд.

“Впродовж всього періоду будівельних робіт ми спостерігали систематичне зростання їхньої вартості. Всім відомо про дружні зв’язки Кличка із забудовником Микитасем, що зараз перебуває під слідством, і те, що тендер відбувся непрозоро і виграла саме його фірма. При цьому, надважливе питання із цехом “Більшовика” і досі не вирішено - тож, взагалі, невідомо, коли завершаться роботи та до яких сум може злетіти вартість мосту", - ділиться з нами Олександр Федоренко.

За словами політика, надважливим питанням наразі є невідкладна перевірка дій мера Києва та документообігу правоохоронними органами: як стосовно Шулявського шляхопроводу, так і загалом.

Безпосереднім “скануванням” столичної влади у вересні зайнялися у Кабміні. До складу робочої групи входили посадові особи Секретаріату Кабінету Міністрів, Міністерств та інших органів виконавчої влади. Втім, не зважаючи на те, що перевірка була завершена вже у жовтні, її результати так і не були оголошені.

“Початок цієї перевірки був широко анонсований і Прем'єр-міністром Гончаруком, і Олександром Ткаченком, але щось пішло не так. Результати мали б бути оголошені одразу після її завершення, втім за цей час, мабуть, змінилася концепція щодо виборів мера Києва і ми бачимо, що і Закон про столицю досі не ухвалений. Схоже, що певні домовленості досягнуті, оскільки йдуть призначення керівників по районах – як людей Кличка, так і людей нової влади", - відзначає голова київського осередку політичної партії Миколи Томенка "Рідна країна".

Міжнародний форум "Майбутнє Києва" - Віталій Кличко

Як нам повідомили у Директораті територіального та місцевого розвитку Секретаріату Кабінету Міністрів, під час перевірки стану виконавської дисципліни у КМДА та окремих райдержадміністраціях, що тривала з 25 вересня по 23 жовтня, робочою групою було виявлено 86 порушень та 50 недоліків у діях посадових осіб КМДА. Однак, що які саме, поки не повідомляють.

Фатальне рішення Кличка: низка порушень та ризик руйнування

Ще однією резонансною новиною стало заявлене столичним головою випробування Шулявського мосту.

“Шляхопровід зробити до Нового року не встигають, втім картинку для телебачення потрібно показати - як Віталій Кличко зробив і з пішохідним скляним мостом. Всі мости у світі, як і в Україні, завжди випробувалися зі всіма конструктивними елементами, але, незважаючи на те, що одні з них були залиті позавчора та вчора, це вирішили зробити сьогодні. До того ж такі об’єкти вводяться чергами, відповідно до розробленої проектної документації - першими мали б бути з’їзди, а замість них нам презентують вузеньку доріжку”, - повідомляє Знай.ua транспортний інженер Віктор Петрук, автор альтернативного проекту – трирівневої розв’язки з реверсним розподільчим кільцем.

За належними нормами, на схоплення бетону потрібно від 3 до 4 тижнів, аби він набрав міцності для подальших навантажень. Тож дводенна “витримка” може стати фатальною.

Та, окрім того, на цьому порушення не завершуються.

“Навантаженню підлягає шляхопровід, стоючи на тимчасових опорах. Це може призвести до деформації та навіть руйнування конструкції, тому що вони не розраховані на такі випробування. Ці опори стоять не в тому місці, яке буде сприймати повне навантаження на шляхопровід, а поряд. Тому зараз Кличко ризикує конструкцією, вартістю у майже 1 млрд грн. І “додатком” до цього стало те, що асфальт укладали в дощову погоду. Ніби обіцяли 10 років на нього, але подивимося, скільки він протягне”, - говорить транспортний інженер Віктор Петрук.

За словами експерта, той об’єм робіт, що залишалося доробити, станом на кінець листопада, у разі дотримки належних будівельних норм, мав бути завершений не раніше, ніж у лютому.

Тож щодо подальшого розвитку подій читайте на порталі Знай.ua.