Про це написав на своїй сторінці у Facebook депутат Київради VIII скликання Костянтин Яловий.
За його словами, існують різні підходи. Наприклад, у США створюють багато підземних паркінгів, а на широких дорогах одну смугу часто віддають для паркування. Загалом для кожної автівки в США доступно в середньому вісім паркувальних місць, а парковки займають загалом до 30% площі міст.
"У Європі, де міста сплановані значно щільніше, паркомісць небагато. Тому паркування там повністю платне, окрім території поруч з власним будинком. Щоб вирішити проблему паркування в багатьох європейських містах обмежують в’їзд автомобілів у центр міста, забезпечують зручний громадський транспорт, будують швидкі кільцеві дороги", - розповів Костянтин Яловий.
Ось кілька прикладів того, як вирішують проблему паркування в Європі:
- Безкоштовні парковки. Вони найчастіше розташовані біля лікарень, міських парків, студмістечок та подібних місць. У центрі міста безкоштовна парковка може бути доступна лише жителям найближчих кварталів.
- Безкоштовні парковки, обмежені часом. Подібні парковки знаходяться поруч з великими торгівельними центрами, ринками. Поруч зі знаком паркування буде вказано час, протягом якого авто може безкоштовно знаходиться на паркомісці. Талон на парковку коштує 1-2 євро і придбати його можна в найближчому кіоску.
- Платні парковки у денний час. Така практика поширена в центрі європейських міст. Такі парковки є платними у робочі години робочого тижня.
- Park&Ride (перехоплювальні парковки) - розташовані на околицях міста біля зупинок громадського транспорту. Водій залишає свій автомобіль на стоянці, яка досить віддалена від центру, і пересідає на громадський транспорт. Вартість паркування - приблизно 5-10 євро за 24 години, що дешевше ніж платні парковки у центрі міста. Окрім низької плати за стоянку, водій та його пасажири отримують безкоштовні або пільгові квитки на проїзд у громадському транспорті.
На думку Ялового, у Києві сьогодні не працює жодна з цих концепцій. За новими правилами паркування місто поділили на три зони з підвищеними тарифами на паркування. Платними стають усі парковки, включно з паркомісцями для мешканців біля власного будинку. Разом з тим достатня кількість паркувальних місць або зручний громадський транспорт вже багато років існують лише в обіцянках міської влади.
"Щоб змінити ситуацію з паркуванням у столиці, підпишіть петицію №10744 "ЗА - впорядкування паркувального простору столиці. ПРОТИ - запровадження плати за паркування на прибудинкових територіях". Треба примусити владу виконувати свої обіцянки!", - підсумував Костянтин Яловий.