Ми всі любимо вигідні пропозиції та знижки. Акційні товари в супермаркетах завжди привертають увагу покупців, спокушаючи нас вигідними цінами та обіцянками економії. Але чи знали ви, що деякі супермаркети використовують хитрі прийоми, які можуть порушувати ваші права як споживача?
Експерти з "Захисту прав споживачів" повідомляють: багато торгових точок зловживають написами "акційний товар поверненню та обміну не підлягає", що суперечить чинному законодавству. За їх словами, споживач має повне право обміняти непродовольчий товар належної якості, навіть якщо він був куплений по акції.
За законодавством, кожен споживач має право обміняти товар належної якості протягом 14 днів з моменту покупки, якщо товар не задовольнив його за такими ознаками:
- форма;
- габарити;
- фасон;
- колір;
- розмір;
- інші причини, які роблять товар непридатним для використання за призначенням.
Це правило діє навіть для акційних товарів, і будь-які позначки, що заперечують це право, є незаконними. Більше того, деякі магазини можуть навіть продовжити цей термін за власним бажанням.
Зміни в правилах обміну валюти: заначка може перетворитися на розчарування
Пенсіонери ВПО можуть отримати солідну надбавку: що для цього потрібно
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Багатогодинні черги до ТЦК відміняються: у "Резерв+" запрацювала довгоочікувана функція
Для обміну товару належної якості необхідно, щоб товар не використовувався і зберіг свій товарний вигляд та споживчі властивості. Крім того, повинні бути збережені:
- пломби;
- ярлики;
- розрахунковий документ, виданий споживачеві разом із товаром.
Проте варто пам'ятати, що існують винятки. Перелік товарів, які не підлягають обміну, затверджений постановою Кабінету Міністрів від 19.03.1994 р. №172, включає такі категорії:
- парфюмерно-косметичні вироби;
- пір'яно-пухові вироби;
- дитячі м'які іграшки;
- зубні щітки;
- апарати для гоління тощо.
Щоб не стати жертвою маніпуляцій з боку супермаркетів, завжди уважно читайте правила обміну та повернення товарів, зберігайте чек та інші документи, що підтверджують покупку. Якщо ви зіткнулися з порушенням своїх прав, не бійтеся звертатися до органів захисту прав споживачів для отримання консультацій та підтримки.
Нагадаємо, Супермаркет відмовляється від деяких купюр: як правильно відреагувати
Раніше ми розповідали, що Звички доведеться міняти: Нацбанк оголосив про великі зміни
Також, В Україну прийде нова хвиля подорожчання: на які продукти можуть злетіти ціни