У Києві Держаудитслужба з'ясувала, що «високий рівень виконання робіт» лінії метрополітену від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар в 2018 році існував лише у звітах департаменту транспортної інфраструктури КМДА, за фактом ж в тому році будівництво підлеглі Віталія Кличка навіть не починали.
Про це повідомляє редакція 368.media.
Нову лінію київського метро почали будувати в рамках програми економічного і соціального розвитку Києва на 2018-2020 роки. Ідея будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар з електродепо у Подільському районі столиці з'явилася ще в 2008 році і тоді ж було прийнято відповідне рішення КМДА, однак замовника робіт, КП «Київський метрополітен», в КМДА визначили лише через вісім років — влітку 2016-го, ще рік знадобився на затвердження техніко-економічного обгрунтування.
В перший раз тендер на будівництво КП «Київський метрополітен» оголосило в січні 2018-го, але тендерну документацію неодноразово змінювали через що терміни подачі пропозицій продовжили аж до 13 липня 2018-го. Але цей тендер так і не відбувся. Спочатку на закупівлю претендували три фірми: ПАТ «Київметробуд», ПРАТ «Інтербудтунель» та ТОВ «СК «Адамант». Пропозицію «Адаманту» відхилили ще до конкурсу, але там подали скаргу в АМКУ, результатом стало вимога повторної перевірки банківської гарантії ПАТ «Київметробуд», яка в підсумку виявилася недійсною, чого тендерний комітет КП «Київський метрополітен» відразу чомусь не побачив.
В Україні змінюють "заморожені" тарифи: які послуги подорожчали більше за інші, є і 60% росту
"Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації
Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї
Українцям виплатять по 4 500 гривень: кому пощастить отримати допомогу
Варто так само відзначити, що КП «Київський метрополітен» на той момент очолював і очолює досі Віктор Брагінський, а ПАТ «Київметробуд» до того часу вже перейшло під контроль російського бізнесмена Сергія Кияшка.
Коли стало ясно, що ПАТ «Київметробуд» не може брати участь у торгах, чиновники столичного метрополітену і зовсім скасували закупівлю, а в праохоронных органах почали відносно «Київметробуду» кримінальне провадження.
У вересні 2018 року КП «Київський метрополітен» знову оголосило тендер, і на цей раз ПАТ «Київметробуд» все ж перемогло, вигравши замовлення на майже шість мільярдів гривень — в Держаудитслужбі доводять, що ніяких порушень в ході торгів не було.
При цьому, спочатку згідно з договором, передплата становила 30% від загальної суми, але за рахунок додаткової угоди в кінці року розмір авансу збільшили до 95% від загальної суми, і 20 грудня 2018-го на рахунок ПАТ «Київметробуд» перерахували відразу майже 2,6 млрд гривень. При цьому роботи в тому році так і не почалися, що суперечить цілям та завданням бюджетної програми.
У тому ж, департамент транспортної інфраструктури КМДА вніс в звіт про виконання бюджетної програми неправдиві дані, відзначивши високий рівень виконання за статтею «Утримання та розвиток метрополітену» саме завдяки нібито робіт з будівництва нової гілки метро. При цьому на запит Держаудитслужби про заходи внутрішнього контролю за використанням бюджетних коштів при будівництві гілки метро аудиторам надали суто ознайомчу інформацію, не надавши при цьому жодних документальних підтверджень виконання будівельних робіт та внутрішніх документів, що підтверджують здійснення контролю за веденням робіт у 2018 році.
Цікаво, що під час ревізії провели зустрічну звірку на ПАТ «Київметробуд», однак і там не змогли надати жодних документів щодо використання для будівництва коштів з отриманого авансу.
У підсумку за результатами аудиту департаменту транспортної інфраструктури КМДА порекомендували попрацювати над системою внутрішнього контролю над виконанням робіт, а КМДА — контролювати витрачання бюджету чиновниками департаменту.
Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, раніше Транспорт Києва виходив з карантину, але покатають не всіх - що потрібно знати пасажирам
Як повідомляє портал «Знай.ua» Закрите метро в Києві збідніло на півмільярда
Також «Знай.ua» писав, що Киянам розповіли, коли запрацює столична підземка, - "Спочатку метро, потім електрички"