Не встигли в столиці вщухнути обговорення скандальних фінансових питань щодо виділення у розпал пандемії 136 млн на реконструкцію алеї та підозрою у відмиванні 10 млн євро на покупці автобусів, як сплив не менш гучний факт. Незважаючи на купу існуючих у місті проблем та невпинне зростання хворих на Covid-19, столична влада вирішила направити шалену суму у понад 184 мільйони на будівництво 5-кілометрової велодоріжки. Відповідне розпорядження підписав особисто київський голова Віталій Кличко. Подробиці дізнавалися Знай.ua.

Міст Патону - фото 24 канал

Фінансова альтернатива: 36 тролейбусів та важлива трамвайна лінія

Загальна кошторисна вартість доріжки, згідно із підписаним розпорядженням № 916 "Будівництво велосипедної доріжки по Набережному шосе від Поштової площі до мосту ім. Є.О.Патона", датованого 26 червня, становитиме 184 млн 232 тис грн.

Популярні новини зараз

Які електроприлади "тягнуть" найбільше - зараз це дуже важливо знати

Дешевше, ніж чашка кави: Vodafone запустив пільговий тариф, але не все так радісно

З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники

Подорожчає одна з критично важливих комунальних послуг: який тариф хочуть встановити

Показати ще

Та от тільки із затвердженою в документі вартістю будівництва 5-кілометрової велодоріжки, шириною у 2 – 2, 5 метри, виникають великі питання. За словами експертів, зазначена у розпорядженні сума в рази перебільшує реальну вартість об'єкту.

"Це просто розпил коштів міського бюджету – тут просто повинна бути велодоріжка з золотим або платиновим покриттям. За порівнянну суму в минулому році був побудований міст через Дністер у Львівській області, довжиною 300 метрів на міжнародній трасі М-12 з під'їздами довжиною 1,5 км – це обійшлося в 220 мільйонів гривень", – зазначає експерт в транспортній сфері Олександр Кава.

Як виявилося, тисячі киян, що вимушені годинами простоювати в заторах та паритися у занедбаних салонах громадського транспорту, мали б гарний шанс на "порятунок". За цю суму можна було б обзавестися понад 30 новенькими тролейбусами або ж запустити трамвайну лінію, яка значно полегшила б життя киян, ставши спасінням від шаленого трафіку.

Затори в Києві, Новини Києва і України

"За ці гроші можна було б придбати 36 нових тролейбусів і вирішити проблему зв'язності для декількох масивів столиці. Або ж за таку ж суму там можна було б відновити трамвайну лінію за сучасними технологіями, яка дозволила б суттєво розвантажити пересадочний вузол метро "Хрещатик – Майдан", де в години пік люди втрачають по 10-15 хвилин свого часу. Користі від такої трамвайної лінії було б набагато більше. Вийшла б зручна ув'язка червоної лінії метро з Подолом", – наголошує Олександр Кава.

Тож, схоже, ця велодоріжка має всі шанси потрапити до топу найдорожчих скандальних інфраструктурних об'єктів, приєднавшись до так і недобудованого Шулявського шляхопроводу, вартість якого з обіцяних 600 млн зросла до 1, 2 млрд, та скляного "подарунку" до Дня Києва за понад 400 млн, який відкрили, навіть не ввівши в експлуатацію.

"Для порівняння зараз в Полтавській області йде будівництво швидкісного шосе Н-31 Решетилівка - Дніпро з цементобетонним покриттям. Так ось вартість будівництва 1 км такого шосе з двома проїзними частинами по 10 метрів кожна (2 + 2 смуги і узбіччя з твердим покриттям) обходиться в середньому в 130 мільйонів гривень", – підкреслює експерт з питань транспорту Олександр Кава.

Шосе Н-31 Решетилівка - Дніпро - Фото: facebook.com/poltsad

Варто зазначити, що цього ж місяця голова КМДА Віталій Кличко виділив майже втричі більшу суму на ще один "другорядний" об'єкт – відновлення зони відпочинку. Повна вартість затвердженого проекту "Реконструкція зони відпочинку "Центральна" в частині створення рекреаційного маршруту з благоустроєм прилеглої території на Трухановому острові в Дніпровському районі м. Києва" становить 495 млн 206 тис 587 грн.

"Просто вдумайтеся: в місті справжня криза зі школами, дитсадками та ще купою інших проблем... І грошей в міському бюджеті на це немає. Проте, Кличко знаходить в бюджеті майже півмільярда на створення рекреаційного маршруту на Трухановому острові", – відзначає столичний громадський активіст Георгій Могильний.

Позицію столичних активістів підтримують і політики.

"Передвиборча піар-кампанія триває: кошти витрачаються на другорядні речі у той час, коли в місті дороги знаходяться в поганому стані, комунальне господарство занепадає і кожен дощ створює потоп. А в цей час мільйони виділяються на будівництво пішохідних мостів, в'їзні знаки – не для киян, а для туристів, а містяни ж продовжують їздити по розбитих дорогах. До того ж, зараз багато людей залишилося без роботи, зросла кількість безробітних. Є більш нагальні потреби, втім, на жаль, міська влада живе своїм життям, а не життям Києва та киян", - підкреслює голова київської міської партійної організації "Рідна країна" Олександр Федоренко.

Зливи в Києві, фото Facebook

"За один скляний міст його зняти потрібно: Це фіаско, братан!"

Щодня на офіційній сторінці київського голови у Фейсбуці "Кличко – мер" з'являються десятки все нових і нових коментарів розлючених киян щодо критичних проблем у місті.

А пости із черговими відеороликами про "дієвість та працьовитість", що все частіше з'являються на сторінці Віталія Кличка, викликають все більше обурень серед місцевих жителів.

"А скільки було садків побудовано за останній рік, вибачте? А скільки разів Київ після дощів топило? А скільки разів пробивали труби з водою у всіх кінцях міста? Це фіаско братан...", – звертається до міського голови мешканець столиці, один з користувачів Фейсбуку Ярик Сп.

"Не знаю де, які сади і школи відкривають... На Рембазі в Дарницькому районі ще в 2017 році повинні були садок відкрити, в груди себе били... В результаті, у мене дитина вже на наступний рік в школу піде, так і не дочекалися, четвертий рік їздимо в інший район...", – обурюється киянка Юлія Копеїна.

Не менш критичною за відсутність належної кількості шкіл та дитсадків впродовж останніх кількох років стала низка комунальних проблем.

"На Виноградарі дороги зробили в основному центральні. У дворах не скрізь зробили. На Краснопільській, 2. Зробили. А далі Краснопільска 2а, 2б - Ні. Ями. Ремонтників просили закидати хоча-б ями великі асфальтом. Так ті відмовилися. Увечері можна ногу зламати. Ще й двір погано освітлюється", – скаржиться мешканка Подільського району Світлана Головко.

"Як же пощастило Ахметову. Передав вже неприбутковий бізнес теплопостачання місту. Передав зношені комунікації, які ремонтуються зараз за кошт киян. Як же Кличко оберігає копійку олігарха. До Київенерго з боку міської влади жодних претензій! Прийняли все теплогосподарство з розумінням, що треба його капітально ремонтувати. Герой Кличко", – пише автор одного з коментарів Ярослав Ремпінський.

Не забувають люди і історію із "втомленими" мостами, одним з яких, до речі і є, власне, сам міст Патона, до якого буде спрямована "золота" велодоріжка.

Як писав Знай.ua, долею цього унікального мосту ще минулого року почали перейматися і науковці, і навіть нардепи.

"За один міст скляний його зняти треба було. Такі гроші викинуті. Весь Київ в пробках, у Віталія чергові мости сипляться", – обурюється киянка Олена Савчук.

Ми і надалі слідкуватимемо за ситуацією в столиці, тож про подальший розвиток подій читайте на порталі Знай.ua.